Repertoire

Dec 27 00:15

Phantasie über 'Wie schön leucht't uns der Morgenstern'

Uitgevoerd op 26 december 2016 in Doesburg

Dec 27 00:13

Variations sur un Noël op. 20 (1923)

Integraal uitgevoerd in Doesburg op 26 december 2016

Variaties over de melodie bekend als “Noel Nouvelet”

Jul 29 16:14

Fantaisie en la (Idylle)

Jul 19 16:31

Sonate op. 65 nr 2

delen: Grave, Adagio, Allegro maestoso e vivace, Fuga

Hier is een onbewerkte live-opname van een repetitiesessie op 16 juli 2014 op het Walcker-orgel in Doesburg:

Mei 19 18:49

Verleih uns Frieden gnädiglich, WoO 5

De begeleiding is bewerkt voor 2 violen, cello en orgel.
The accompaniment has been arranged for 2 violins, violoncello and organ.

Mei 18 19:59

Tu es petra

De volledige titel luidt: “Tu es petra et portæ inferi non prævalebunt adversus te”

Dit is het slotstuk van de “Esquisses Byzantines”, tien stukken gewijd aan de Sacré-Cœur te Parijs.

Mei 18 16:37

Carillon-Sortie

De Carillon-Sortie van Henry Mulet is rond 1912 geschreven in de “carillonstijl”, een manier van schrijven waarbij een voornaam thema wordt geplaatst tegen een doorgaande beweging van gebroken akkoorden, vaak met een eenvoudige tonale structuur. Andere stukken in dit genre zijn bijvoorbeeld Carillon de Westminster en de Final van de 1e Symphonie, beide van Vierne. Deze schrijfstijl ligt dicht tegen de Franse toccatastijl aan.

Mulet bouwt op het eenvoudige, fanfare-achtige thema een fraaie structuur, waarbij motivisch materiaal op allerlei manieren wordt gebruikt, en waarbij ook de typische Franse points d’orgue voorkomen waarbij de septiem van het akkoord in het pedaal ligt. Subtiele zwelkastaanduidingen completeren de compositie.

Hier is een opname die ik op 16 mei 2013 van het stuk maakte, op het magnifieke Walcker-orgel in Doesburg:

Dec 22 23:24

"Hallelujah", uit Messiah

Een toegankelijke editie op 8 pagina’s met een eenvoudig klavieruittreksel eronder, gebaseerd op een editie uit 1892 van IMSLP.

Dec 20 08:59

Fuga sopra il Magnificat, BWV 733

Een fuga met een dubbelthema: Het “Meine Seele erhebt den Herren” en een toonladder-motief. Later komen deze ook in de canon, terwijl de melodie in het pedaal in de verbreding klinkt.

Door een aantal vorsers is deze fuga later aan Krebs toegeschreven, hoewel de jongste stand van zaken toch weer Bach als dader van dit prachtige stuk in beeld brengt.

Okt 31 08:01

Orgel-Meditationen zur Schöpfungsgeschichte

Die Sehnsucht als Grundlage der Schöpfung
Das Licht macht lebendig
Überschwängliche Freude am Leben
Angst vor der Verantwortung um den Erhalt der Schöpfung