Repertoire

The Genevan Psalter in four-part settings

These four part settings are by Claude Goudimel and in the public domain. The Genevan psalm melody is in the tenor part. For every psalm I added a soprano setting with the bass-line taken verbatim from the Goudimel setting, and with suitable alto and tenor parts. I also put my settings in the public domain Smiling

Music for the Royal Fireworks (HWV 351) — La Rejouissance

Bewerking voor trompet en orgel van La Rejouissance uit Music for the Royal Fireworks (HWV 351).

Phantasie über 'Wie schön leucht't uns der Morgenstern'

Uitgevoerd op 26 december 2016 in Doesburg

Variations sur un Noël op. 20 (1923)

Integraal uitgevoerd in Doesburg op 26 december 2016

Variaties over de melodie bekend als “Noel Nouvelet”

Sonate op. 65 nr 2

delen: Grave, Adagio, Allegro maestoso e vivace, Fuga

Hier is een onbewerkte live-opname van een repetitiesessie op 16 juli 2014 op het Walcker-orgel in Doesburg:

Verleih uns Frieden gnädiglich, WoO 5

De begeleiding is bewerkt voor 2 violen, cello en orgel.
The accompaniment has been arranged for 2 violins, violoncello and organ.

Tu es petra

De volledige titel luidt: “Tu es petra et portæ inferi non prævalebunt adversus te”

Dit is het slotstuk van de “Esquisses Byzantines”, tien stukken gewijd aan de Sacré-Cœur te Parijs.

Carillon-Sortie

De Carillon-Sortie van Henry Mulet is rond 1912 geschreven in de “carillonstijl”, een manier van schrijven waarbij een voornaam thema wordt geplaatst tegen een doorgaande beweging van gebroken akkoorden, vaak met een eenvoudige tonale structuur. Andere stukken in dit genre zijn bijvoorbeeld Carillon de Westminster en de Final van de 1e Symphonie, beide van Vierne. Deze schrijfstijl ligt dicht tegen de Franse toccatastijl aan.

Mulet bouwt op het eenvoudige, fanfare-achtige thema een fraaie structuur, waarbij motivisch materiaal op allerlei manieren wordt gebruikt, en waarbij ook de typische Franse points d’orgue voorkomen waarbij de septiem van het akkoord in het pedaal ligt. Subtiele zwelkastaanduidingen completeren de compositie.

Hier is een opname die ik op 16 mei 2013 van het stuk maakte, op het magnifieke Walcker-orgel in Doesburg:

"Hallelujah", uit Messiah

Een toegankelijke editie op 8 pagina’s met een eenvoudig klavieruittreksel eronder, gebaseerd op een editie uit 1892 van IMSLP.